لپ تاپ و mp3 player خورشیدی هم ساخته شد....

شرکت MSI در نمایشگاه سه بیت آلمان کامپیوتر نوت بوک و MP3 پلی یری را به نمایش
گذاشت که از صفحات خورشیدی on-board برای شارژ و افزایش طول عمر باتری ها استفاده می کند.

به گزارش بخش خبر سایت http://www.IRITN.com ، این شرکت تایوانی که بیشتر در زمینه تولید مادربورد و کارت های گرافیکی فعالیت می کند خاطر نشان کرد که این محصولات آزمایشی هستند و این شرکت قصد فروش آنها را ندارد. بلکه اینها همه تلاش های تفریحی برای توسعه انرژی دستگاه های قابل حمل در مناطق دور افتاده و شارژ دوباره باتری ها است.
سرپوش این لپ تاپ پوشیده شده از صفحات خورشیدی است به صورتیکه حتی زمانیکه در لپ تاپ بسته است این صفحه خورشیدی در حال جمع آوری انرژی خورشید است . این سیستم نیاز به یک مبدل ولتاژ برای وفق دادن بازده پیل های خورشیدی با مدارهای شارژ کننده باتری این لپ تاپ ها دارد.
با این حال مشکل اصلی استفاده از صفحات خورشیدی هزینه آن است. کاربر برای خرید یک لپ تاپ مجهز به پیل های خورشیدی باید قیمتی دو تا سه برابر قیمت استاندارد لپ تاپ های معمولی بپردازد. این شرکت قصد ادامه این فناوری را دارد و بدنبال پیدا کردن شرکائی در ژاپن است .
دستگاه خورشیدی دیگر این شرکت یک نمایشگر خورشیدی MP3 است که در حقیقت نسخه ای از نمایشگر MSI Mega Player540 است که 4 گیگا بایت ذخیره دارد این وسیله نیست آنقدر گران است که تولید انبوه آن هزینه براست. اما عمر باتری در این وسیله ها سه ساعت است و می تواند دوباره شارژ شود.
دستگاه های شرکت MSI در نمایشگاه توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرد و بسیاری از بازدیدکنندگان برای تماشای این وسیله از نزدیک در غرفه این شرکت تجمع کردند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد