کامپیوتر قهوه خور

آیا می‌دانید که کافئین (Caffeine) یک ماده شیمیایی و خوردنی است که به‌وفور در قهوه، شکلات و چای یافت می‌شود و نوعی داروی محرک به‌شمار می‌آید که موجب بی‌خوابی نیز می‌شود؟

 

قهوه

تا‌به‌حال برایتان پیش‌آمده است که بخواهید یک فیلم تماشا کنید، اما رایانه پس از مدت زمانی خودبه‌خود اسکرین‌سیور ویندوز را به‌نمایش درآورد یا آن را به حالت آماده‌باش (Standby) ببرد؟ همان‌طور که می‌دانید در ویندوز تنظیماتی وجود دارد که باعث می‌شود تا در صورت عدم حرکت نشان‌گر ماوس و یا عدم فشردن کلید‌های صفحه‌کلید، پس از مدت زمان مشخصی اسکرین‌سیور ویندوز فعال شود و یا حتی سیستم‌عامل به حالت آماده‌باش درآید.

گاهی اوقات هنگام مشاهده یک فیلم این مشکل پیش می‌آید چرا که نه ماوس تکان می‌خورد و نه کلیدی فشار داده می‌شود که روش‌های مختلفی برای رهایی از این مشکل وجود دارد. یکی از این روش‌ها حرکت ماوس در فواصل زمانی مختلف است و روش دیگر نیز غیرفعال کردن این تنظیمات هنگام مشاهده فیلم! اما هیچ‌کدام از این روش‌ها کاری منطقی نیست چرا که برای حرکت ماوس ‌باید فردی مدام کنار رایانه بنشیند و ماوس را تکان دهد و برای هر بار فعال و غیرفعال‌سازی این قابلیت نیز باید مدت زمانی از وقت خود را تلف کند!

پیشنهاد ما به شما برای خلاصی از این مشکل خوراندن کافئین به رایانه است!

نرم‌افزار Caffeine قادر است رایانه شما را همیشه بیدار و سرحال نگه‌دارد و به‌راحتی این مشکل را رفع کند.

این نرم‌افزار که حجم آن بسیار کم و حدود 40‌کیلوبایت است و نیاز به نصب هم ندارد، می‌تواند با شبیه‌سازی فشرده‌شدن کلید‌های صفحه‌کلید، هر 59‌ثانیه یک‌بار کلیدی از صفحه‌کلید را به‌طور مجازی فشار دهد و موجب شود تا رایانه شما به خواب نرود، اسکرین‌سیور آن فعال نشود و صفحه‌نمایش نیز خاموش نشود. پس اگر می‌خواهید بدون دردسر فیلم ببینید یا رایانه خود را روشن بگذارید و فایلی را از اینترنت دانلود کنید با کمک برنامه کافئین می‌توانید مطمئن باشید که رایانه شما بیدار است و به انجام کار محول شده توسط شما می‌پردازد. برای دانلود این برنامه به سایت زیر مراجعه کنید:

 

http://www.zhornsoftware.co.uk 

http://www.zhornsoftware.co.uk/caffeine/index.html

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد